Bemutatkozás Sérülések Betegségek Gyógytorna Elérhetőség Ajánlott linkek
Gyógytorna



Partnerek




Tartásjavítás

Állva

1. Terpeszállás, karokkal magasra nyújtózunk.

  1. jobb lábhoz hajolni, majd felnyújtózni, bal lábhoz hajolni, majd felnyújtózni
  2. két láb közé hajolgatni háromszor, majd felnyújtózni, hajolni

2. Terpesz állás, jobb kéz csípőn, bal magas tartásban. Bal kézzel nyújtózva hajlás jobbra, kézcserével balra.

Hason fekve

3. Homlokot a földre tenni, karokat előre nyújtani, lábakat összezárni.
- karokat váltva emelni (3-ig tartani), letenni.
- két kart egyszerre felemelni, tartani, letenni
- két kart és a fejet emelni, tartani, letenni
- lábakat egyszerre emelni, letenni
4. A kezeket tarkóra tenni, a két könyököt hátra húzva a fejet emelve felemelkedni és vissza.
5. Karokat oldalra nyújtva emelkedi és vissza.
6. Karokat hátra téve kezeket összekulcsolni. Fejet emelve vállakat hátra húzva rugózás.
7. Jobb kar előre nyújtva a fejnél, bal kar a test mellett. Karokat és a fejet megemelve levegőben cserélni, majd letenni. A lendületet fokozva oldalra hajolni.

Háton fekve

8. Két lábat nyújtva fellendíteni függőlegesig, lassan visszaengedni.
9. Egyik lábat nyújtva fellendíteni, másikat mellé zárni, együtt visszaengedni.
10. Két lábat egyszerre függőlegesig emelni, terpeszteni, zárni, letenni.
11. Összezárt lábakkal előre nyújtott karokkal felülés, majd lefekvés.
12. Karokat felváltva előre emelni, nyújtózni, letenni.
13. Lábakat felváltva előre emelni, nyújtózni, letenni.
14. Ellentétes kart és lábat emelni, has alá behúzva térdet és könyököt érinteni, újra nyújtani és letenni.

15. Négykézláb állásból kezekkel előre csúszunk, mellkast mélyen leengedjük, karokat felváltva emelgetjük.
16. Sarokülésben mélyen előre hajolni, kezeket hátul összekulcsolva magasra emelni.

Törökülés

17. Kezeket tarkóra, könyököket hátra húzva lapockákat zárjuk, belégzés, könyököket előre engedve előre hajolni, kilégzés.
18. Kezeket tarkóra téve, könyököket hátra húzzuk. Lapockákat zárva tartva karokat oldalra nyújtani, majd visszahúzni.
19. Kezeket tarkóra téve, könyököket hátra húzzuk, egyenes háttal kicsit előre dőlve a karokat a fej mellé kinyújtani, visszahúzni.

Ülve

20. Mindkét lábat felemelve, a levegőben biciklizünk.
21. Mindkét lábat felemelve ollózunk vízszintesen, majd függőlegesen.
22. Két térdet hajlítva hashoz húzni, levegőben jobbra nyújtani, hashoz húzni, balra nyújtani.